15 november 2009

Vraag aan Sinterklaas



Sinterklaas, ik ben zo vrij,
Ik wil graag vier overwinningen op rij.

Ik weet, het is niet simpel wat ik vraag,
Makkelijker was natuurlijk een hamer of een zaag.

Maar U bent een goed en heilig man,
Daarom weet ik dat U het kan.

Er zijn schakers die dat zomaar kunnen,
Maar zou U mij dat ook eens willen gunnen.

Zeg niet: “Ap, zo wil je toch niet winnen,
Dat voelt toch niet goed van binnen?”

Dat scheelt me echt geen zier,
Elke overwinning geeft me veel plezier.

Dus zeer oude man,
Als het effe kan.

Geen chocola, fondant of marsepein,
Die vier overwinningen moeten het zijn.



2 opmerkingen:

  1. Beste Sint

    Als zijn kinderen doet het ons veel verdriet,
    daarom hebben we wat beters in het verschiet.

    Dat deze een beetje domme man,
    nog steeds niet tegen zijn verlies kan.

    Hoe moet hij zijn kleinkinderen nu leren,
    dat ze ook een spelletje veliezen leren accepteren.

    Daarom voor ons dit jaar geen chocola, marsepein of snoep,
    maar doen wij u liever het volgende verzoek.

    Leert u deze niet domme man,
    dat men ook waardig verliezen kan.

    Dit doet niemand zeer,
    en misschien wint hij wel de volgende keer.

    Mocht het leren toch niet baten,
    Hoeft u hem pas in Spanje uit de zak te laten.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Beste Ap,

    Ik vind je vraag aan Sinterklaas niet zo gek. Vier keer achter elkaar winnen is toch het mooiste wat een echte fanatieke schaker kan overkomen. André en Bea zijn ongetwijfeld hele lieve mensen, maar in de strijd van het schaken kunnen ze zich niet goed genoeg verplaatsen. Het is oorlog! Onlangs verloor ik vier weken achter elkaar en dat is niet prettig, integendeel! Het is rampzalig!
    Afgelopen drie weken heb ik gewonnen en dat is toch heel andere koek, om met Zwarte Piet te spreken.

    Cor

    BeantwoordenVerwijderen